N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Temmuz 04, 2014

Ütüleme Konusunda Pratik Bilgiler

Kadın veya erkek fark etmeksizin herkes için ütü yapmak külfetli bir iştir. Hatta bazı kadınların korkulu rüyasıdır. Ancak püf noktalarını öğrendiğinizde son derece basit ve keyifli bir ev işine dönüşebilir. Ütü yapmanın pratik yöntemleriyle tanışmaya ne dersiniz?




Ütü yaparken dikkat edilmesi gerekenler

Ütünün ısısını doğru ayarlamaya dikkat edin. Giysilerinizdeki etiketlerde belirtilen ütü talimatları bu konuda oldukça işinize yarayacaktır.

Ütü yaparken, mümkün olduğunca rahat hareket edebileceğiniz pozisyonda olmaya özen gösterin. Ütüleme işlemini ortadan başlayıp dışa doğru yapın. Ütüyü sertçe bastırarak kullanmanız pek bir fayda sağlamaz. Özellikle buhar kullanırken hanımlar sertçe ütülemeye kalkışır, ancak istenilen sonuca buhar gücü sayesinde ulaşılır, yani ağırlık faktörü önemli değildir.

Ütünün ısı derecesi çok yüksekse kontrol edin. Gerekirse yeniden ayarlayıp ütüye birkaç dakika ara verin.

Bir giysiyi hangi ısıda ütüleyeceğinize emin olamadıysanız, giysinin pek görünmeyen bir bölümü üzerinde deneme yapabilirsiniz.

Etkili Ütüleme Teknikleri
Dairesel hareketler kumaşın esnemesine yol açabilir. Bu nedenle bu hareketlerden kaçınmanızda fayda var. Yoğun ve inatçı kırışıklıklar için buhar püskürtme özelliğini kullanın ve uzunlamasına ütüleyin.

Giysi Teknikleri
Giysiniz astarlıysa, etikette bulunan talimatı kontrol edin ve astarını ayrı ütüleyin.


Kırışıklıkları azaltmak
Giysileri ütüledikten sonra hemen asın. Böylece muntazam görünümünü korumuş olursunuz. Kolalı ütüleme yaparken öncelikle suyu kumaşın iç kısmına püskürtün. Ütüye başlamadan önce kumaşın her bir yanının suyu emebilmesi için kumaşı elinizde toparlayın.
Fazla kırışık, buruşuk giysilerinizi buharlı ütüyle ütüleyerek muntazam bir görüntü elde edebilirsiniz.


Isıyı nasıl ayarlamalıyız?
     
 Hepimizin dolabında çeşitli kumaşlarda kıyafetler yer alır. Her kumaş farklı bir ısıyla ütülenmelidir. Bu noktada kumaşın türüne göre ısı ayarı yapmaya özen gösterilmelidir. Günümüzde ütülerin sentetikler, yünlüler ve pamuklular için ayrı ayarları bulunmaktadır.


·         Sentetikler ve ipek kumaşları düşük ve orta ısıda, pamuklu ve ketenleri ise yüksek ısı da ütüleyin.
     

·         Yünlüleri ise orta ve yüksek ısıda ütüleyebilirsiniz. Ütünüzün yünlüler için özel ısı ayarı bulunuyorsa o şekilde daha sağlıklı bir sonuç alabilirsiniz.


·         Parlamaları önlemek için ise ütü bezi kullanın.
      

7 yorum :

  1. Ben çok severim ütü yapmayı ama :)
    Bunlar çok işime yarar ki benim çok teşekkür ederim :)
    Öpüyorum ki kocaman :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şanslısın o zaman canım benim :)) Benim de bir o kadar uzak olduğum bir konudur.. İşine yaradığına sevindim çok öpüyorum :))

      Sil
  2. Utu yapmak ve cam silmek ev isinde en sevdiklerim. o Yuzden hicccc kulfetli degil. Getirin utuleriiiii ben yaparim:)) bir pratik oneride benden gelsin. Utu izi olan pantalonlarda ozellikle dizlerin utudu cabuk bozulur. Bunun icin, pantalonun tersini cevirip, utu izi olan yeri boydan boya sabunla cizip, tersini cevirip utuleyin. Boylece dizler cikmadan 3-4 defa giyebilirsiniz:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ütüseverler burada sanırım :)) Davet ediyorum her zaman gelebilirsin bana ;)
      Önerini dikkate alacağım oldukça muzdarip olunan bir konu nede olsa :))
      Teşekkürler, Sevgiler..

      Sil
  3. Ütü deme bana ütü deme:)

    YanıtlaSil
  4. ütü yapmayı sadece kış mevsiminde severim,yazın hiç çekilmiyo amaaa :(

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir